mandag den 18. februar 2013

På rad og række i køkkenet...

Øhh hvor blev den vinterferie af?!?

Nå den kom og gik, men efterlod sig dog et køkken der er bedre end nogenside. Ja okay, vi har ikke et smart, praktisk, stort og luftigt køkken. Nææ vi har det originale fra '30, hvor kun bordplade og vask er udskiftet igennem årene - men hey jeg elsker det! Nogen gange drømmer jeg om et nyt fordi skabsplads ikke eksistere og endnu værre er det med bordpladsen, men det vinder mig med sin charme (hvis du vil se det er de her nok de bedste bud)

Jeg har længe gerne ville gøre noget, et eller andet, noget der gjorde at jeg kunne finde tingene inde i de overfyldte skabe, men hvad der er jo ikke plads til mere. Men ahh, så fik jeg tanken om at arbejde i højden, så der hvor vi havde før havde en hylde, har vi nu 3 og alt hvad der der før var presset ind i skabet, er nu sat i system ved hjælp af patentglas.

Det krævede 2 ture i IKEA, for at få nok patentglas, 2 ture i Silvan og en vinterferie, for at rydde ud i køkkenet fra A-Z. Men alt har nu en plads, alle kasser og glas har påskrevet hvad de bør indeholde, så tingene også kommer tilbage på sin plads og ja! det kræver at det står der ;)
Samtidigt har jeg også været kritisk og ryddet UD og om lidt køre jeg hen til genbrugens klunserum og aflevere alt det vi ikke behøver.

Det føles totalt befriende ikke at ha alt muligt unødvendigt stående!
Og apropos nødvendigt, så tjek lige de fine små nærmest espresso Wiinblad kopper der har fundet vej ind i køkkenet, er ikke støt på dem før og de er jo tydeligvis en nødvendighed 

PS. Kalk tuscherne er købt i Panduro og er lige til at vaske af.






12 kommentarer:

  1. Hvor ser det fantastisk ud.
    Jeg er den heldige ejer af et godt gammeldaws spisekammer, og det trænger til en ordentlig overhaling. Når jeg ser dine billeder, bliver jeg max inspireret. Og feeeed ide med med den kridt tusch ting. Jeg stjæler med det samme, og satser på jeg kommer i gang i denne uge ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhh et gammelt spisekammer!! det lyder fantastisk...
      Glad for at kunne inspirere lidt <3

      Slet
    2. Det er også helt igennem fantastisk, og når jeg viser nye mennesker rundt i lejligheden, så er det med stolthed jeg viser spisekammeret. <3 det!!!

      Slet
  2. Jeg er vild med det rå, industrielle look kombineret med de fine og feminine detaljer. Godt gået.

    SvarSlet
  3. Åh, W A O. Hold fast det ser godt ud!!!

    SvarSlet
  4. Så dejligt køkken og det der med at rydde op helt i bund kunne jeg godt blive lidt bedre til. I Danmark havde vi også mel, gryn, nødder osv. i glas - det var så dejligt overskueligt - og hygiejnisk også :)

    Forstår bestemt godt at espressokopperne med Wiinblads tegninger er nødvendige - de er vildt fine!

    Og de to små grønblå keramikskåle der - de er alt for fine. Føler næsten et behov for at MÅTTE have dem, når jeg ser billedet ;)

    Kram

    SvarSlet